Wednesday 21 December 2011

Kek Karamel

Dah lama tengok dalam blog Kak Ita ....rasa teringin sangat nak merasa dan mencuba kek yang famous tahun nie..lagi2 bila baca cerita kak Ita yang menceritakan keenakan kek nie...meleleh air liur...Oleh kerana disebabkan masa tu dok tengah sarat ..rasa tak larat pulak nak membuat dan telan air liur jela...
Lepas saya bersalin...akak sulong saya pulak dok tunjuk kek yang telah dicubanya (blog akak)..dan dibawanya kek tersebut ke rumah saya..apa lagi..ngap lah saya terus..wlupun tgh dlm pantang masa tu..tapi ngap sikit ajela..asalkan dpt menghilangkan hajat yg dah lama terpendam nie...emmmmmm...memang sedap kek nie...

3 minggu ..kat umah..lepas tu balik kampung Muar..cerita pulak kat emak..dan suruh adik dan emak buat..kek karamel nie...mangsa abahla...disuruh beli2 bahan buat kek nie..apa lagi kita orang buatla sama2..aku pulak jadi tukang pemantaunya...dan taraa ...niela hasilnya..menjadi gak..dan lepas tu kita orang buat lagi sekali...sebab abah dan cik abang pun suka..anak2 lebih lagi....

Untuk sesiapa yg ingin mencuba resepi kek nie..boleh la tinjau blog kak Ita..siap ajar step by step lgi...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...